Sedan ett par år tillbaka är Prins Carl Philip en viktig röst för personer med läs- och skrivsvårigheter. Prinsen har offentligt berättat om sin egen dyslexi och vad den har inneburit för honom. 2014 påbörjades ett samarbete mellan Prinsen och Dyslexiförbundet FMLS, vilket bland annat ledde till en uppmärksammad hearing våren 2015 med Prins Carl Philip och hovet, samt Svenska Dyslexiföreningen, Föräldraföreningen för Dyslektiska barn, Dyslexiförbundet FMLS och Specialpedagogiska skolmyndigheten. Prinsen är från och med 9 december och fem år framåt Dyslexiförbundets beskyddare.
Radioinslag med Dyslexiförbundets FMLS ordförande
RELATERADE INLÄGG
Kompetensutveckling
,
Logopedi
Unga kvinnor med dold stamning
Kompetensutveckling
,
Logopedi
“Det handlar om mitt barn och mitt barns framtid”
Fackligt
,
Logopedi
Vårdval logopedi Region Skåne
Logopedi
Nytt kunskapscentrum intellektuell funktionsnedsättning och autism
Fackligt
,
Internationellt
,
Logopedi
Utblick: Norge
Fackligt
Varsel av kommunlogopeder i Nyköping
Fackligt
,
Logopedi
Socialstyrelsens analys av tillgång och efterfrågan på legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal
Logopedi
Hällsboskolan: den saknade pusselbiten
Logopedi
Lex Maria-anmälan: Strokepatient fick dryck trots sväljningssvårigheter
Fackligt
,
Logopedi
,
Opinionsbildning
Debatt: garantera rätt kompetenser i elevhälsan
NYA INLÄGG
Kompetensutveckling
,
Logopedi
Unga kvinnor med dold stamning
Kompetensutveckling
,
Logopedi
“Det handlar om mitt barn och mitt barns framtid”
Fackligt
,
Logopedi
Vårdval logopedi Region Skåne
Logopedi
Nytt kunskapscentrum intellektuell funktionsnedsättning och autism
Fackligt
,
Internationellt
,
Logopedi
Utblick: Norge
Fackligt
Varsel av kommunlogopeder i Nyköping
Fackligt
,
Logopedi
Socialstyrelsens analys av tillgång och efterfrågan på legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal
Logopedi
Hällsboskolan: den saknade pusselbiten
Logopedi
Lex Maria-anmälan: Strokepatient fick dryck trots sväljningssvårigheter
Fackligt
,
Logopedi
,
Opinionsbildning
Debatt: garantera rätt kompetenser i elevhälsan
Diskussion