
Stockholms universitet 2020-01-30
Projektet “Ett liv med värdighet för personer med flerfunktionsnedsättning: En jämförande studie av förutsättningarna för ett bra liv”, har beviljats ett belopp på 4 200 000 kronor av Vetenskapsrådet.
Målet med forskningsprojektet är att utveckla nyanserad information om levnadsvillkoren för personer med flerfunktionsnedsättningar. En grundläggande fråga är hur samhället kan engagera sig med personer med flerfunktionsnedsättningar på ett sätt som säkerställer deras värdighet som individer och förbättra deras välbefinnande.
Projektledare är professor Simo Vehmas, specialpedagogiska institutionen, Stockholms universitet.
RELATERADE INLÄGG
Kompetensutveckling
,
Logopedi
Unga kvinnor med dold stamning
Kompetensutveckling
,
Logopedi
“Det handlar om mitt barn och mitt barns framtid”
Fackligt
,
Logopedi
Vårdval logopedi Region Skåne
Logopedi
Nytt kunskapscentrum intellektuell funktionsnedsättning och autism
Fackligt
,
Internationellt
,
Logopedi
Utblick: Norge
Fackligt
Varsel av kommunlogopeder i Nyköping
Fackligt
,
Logopedi
Socialstyrelsens analys av tillgång och efterfrågan på legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal
Logopedi
Hällsboskolan: den saknade pusselbiten
Logopedi
Lex Maria-anmälan: Strokepatient fick dryck trots sväljningssvårigheter
Fackligt
,
Logopedi
,
Opinionsbildning
Debatt: garantera rätt kompetenser i elevhälsan
NYA INLÄGG
Kompetensutveckling
,
Logopedi
Unga kvinnor med dold stamning
Kompetensutveckling
,
Logopedi
“Det handlar om mitt barn och mitt barns framtid”
Fackligt
,
Logopedi
Vårdval logopedi Region Skåne
Logopedi
Nytt kunskapscentrum intellektuell funktionsnedsättning och autism
Fackligt
,
Internationellt
,
Logopedi
Utblick: Norge
Fackligt
Varsel av kommunlogopeder i Nyköping
Fackligt
,
Logopedi
Socialstyrelsens analys av tillgång och efterfrågan på legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal
Logopedi
Hällsboskolan: den saknade pusselbiten
Logopedi
Lex Maria-anmälan: Strokepatient fick dryck trots sväljningssvårigheter
Fackligt
,
Logopedi
,
Opinionsbildning
Debatt: garantera rätt kompetenser i elevhälsan
Diskussion