Artikeln i korthet:
- Used quantile regression to estimate associations along a continuum of instruction.
- Examined the associations among educator characteristics and instruction.
- Strong floor effects for language and literacy instruction were observed.
- Variable associations of characteristics with instruction were found.
- Quantile regression provided unique insight into differential associations.
Artikeln är publicerad i tidsskriften Early Childhood Research Quarterly 2016, vol 36
RELATERADE INLÄGG
Logopedi
Att få barn med LKG
Internationellt
,
Logopedi
,
Opinionsbildning
Norska logopeder behöver auktorisation
Kompetensutveckling
Socialstyrelsen rapporterar: kraftig ökning av autism bland flickor
Övrigt
Elever med NPF får inte tillräckligt stöd
Logopedi
Lärare och röst
Kompetensutveckling
Lyssningstips: den föränderliga kvinnorösten
Logopedi
Rösten i klimakteriet
Övrigt
Kritik mot Legimus
Logopedi
Högläsning med de minsta
Fackligt
,
Opinionsbildning
Ingen ska tvingas ange en medmänniska
NYA INLÄGG
Logopedi
Att få barn med LKG
Internationellt
,
Logopedi
,
Opinionsbildning
Norska logopeder behöver auktorisation
Kompetensutveckling
Socialstyrelsen rapporterar: kraftig ökning av autism bland flickor
Övrigt
Elever med NPF får inte tillräckligt stöd
Logopedi
Lärare och röst
Kompetensutveckling
Lyssningstips: den föränderliga kvinnorösten
Logopedi
Rösten i klimakteriet
Övrigt
Kritik mot Legimus
Logopedi
Högläsning med de minsta
Fackligt
,
Opinionsbildning
Ingen ska tvingas ange en medmänniska
Diskussion