Artikeln i korthet:
- Used quantile regression to estimate associations along a continuum of instruction.
- Examined the associations among educator characteristics and instruction.
- Strong floor effects for language and literacy instruction were observed.
- Variable associations of characteristics with instruction were found.
- Quantile regression provided unique insight into differential associations.
Artikeln är publicerad i tidsskriften Early Childhood Research Quarterly 2016, vol 36
DELA ARTIKELN
RELATERADE INLÄGG
Kompetensutveckling
,
Logopedi
Forskningsöversikt om stamning
Kompetensutveckling
,
Logopedi
Svensk studie: orofacial funktion hos barn med SSD
Kompetensutveckling
,
Logopedi
Kopplingar mellan talförståelighet och tidig läs- och skrivförmåga
Fackligt
,
Kompetensutveckling
,
Logopedi
,
Opinionsbildning
Tidningen Logopeden online
Logopedi
,
Opinionsbildning
Lokal debatt om dyslexiutredningar
Kompetensutveckling
Koppling sömn-språkutveckling hos barn med utvecklingsavvikelser
Kompetensutveckling
,
Logopedi
Forskningsöversikt om AKK och språkförståelse
Logopedi
ESD-team i Sörmland
Kompetensutveckling
,
Logopedi
Komplexa ordflödesuppgifter svåra för personer med Parkinsons sjukdom
Logopedi
Direkt intervention kan vara effektivt för att stärka språkförståelse
NYA INLÄGG
Kompetensutveckling
,
Logopedi
Forskningsöversikt om stamning
Kompetensutveckling
,
Logopedi
Svensk studie: orofacial funktion hos barn med SSD
Kompetensutveckling
,
Logopedi
Kopplingar mellan talförståelighet och tidig läs- och skrivförmåga
Fackligt
,
Kompetensutveckling
,
Logopedi
,
Opinionsbildning
Tidningen Logopeden online
Logopedi
,
Opinionsbildning
Lokal debatt om dyslexiutredningar
Kompetensutveckling
Koppling sömn-språkutveckling hos barn med utvecklingsavvikelser
Kompetensutveckling
,
Logopedi
Forskningsöversikt om AKK och språkförståelse
Logopedi
ESD-team i Sörmland
Kompetensutveckling
,
Logopedi
Komplexa ordflödesuppgifter svåra för personer med Parkinsons sjukdom
Logopedi
Direkt intervention kan vara effektivt för att stärka språkförståelse
Diskussion