Representanter för åtta utbildningar inom hälso- och sjukvård, där ibland Axel Bergström från SLOSS styrelse, argumenterar i ett debattinlägg i Dagens medicin om vikten av interprofessionellt lärande som ett led i att höja kvaliteten i vården. Debattörerna menar att genomtänkta, professionsöverskridande moment i Sveriges hälso- och sjukvårdsutbildningar är ett sätt att säkra att medarbetar i vården har den kompetens som krävs för att arbeta i välfungerande, interprofessionella team för att kunna ge personcentrerad vård. Läs artikeln här: https://www.dagensmedicin.se/artiklar/2017/08/31/ett-startskott-for-tvarprofessionellt-studentsamarbete/
RELATERADE INLÄGG
Övrigt
Logopedi
,
Opinionsbildning
Låt skollogopederna i Malmö fortsätta stärka elevernas språkutveckling
Kompetensutveckling
,
Logopedi
Debatt: Öka kvalitet och patientsäkerhet i samband med FUS!
Kompetensutveckling
,
Logopedi
Boklistan: välgrundade rekommendationer kring läsning
Logopedi
Om babyled weaning i SvD
Fackligt
Ordföranden har ordet
Kompetensutveckling
Nytt digitalt stöd för att implementera de nationella riktlinjerna för adhd och autism
Övrigt
Språket i P1: om dyslexi
Kompetensutveckling
,
Logopedi
AKK för barn och unga med autismspektrumtillstånd och intellektuell funktionsnedsättning
Övrigt
Regeringen tillsätter ny utredning om förskolan
NYA INLÄGG
Övrigt
Logopedi
,
Opinionsbildning
Låt skollogopederna i Malmö fortsätta stärka elevernas språkutveckling
Kompetensutveckling
,
Logopedi
Debatt: Öka kvalitet och patientsäkerhet i samband med FUS!
Kompetensutveckling
,
Logopedi
Boklistan: välgrundade rekommendationer kring läsning
Logopedi
Om babyled weaning i SvD
Fackligt
Ordföranden har ordet
Kompetensutveckling
Nytt digitalt stöd för att implementera de nationella riktlinjerna för adhd och autism
Övrigt
Språket i P1: om dyslexi
Kompetensutveckling
,
Logopedi
AKK för barn och unga med autismspektrumtillstånd och intellektuell funktionsnedsättning
Övrigt
Regeringen tillsätter ny utredning om förskolan
Diskussion